allt och inget :)

Viggo och jag har varit till Kil och tävlat - Denna gången stöp det på att vi inte fick in rätt apport på dirigeringen men trots en 0a i protokollet så fick vi ett 2a pris . Tävlingen för övrigt kändes kanonbra och vi håvade in några riktigt fina poäng på rutan och fjärren samt några (vanliga)medelmåttiga på gå runt rutan och fria följet..
Jag har sett på Viggo att han har en tendens att vända upp mot mittapporten på vä dirigeringen och har tränat på detta . Denna gången fick vi HÖ så jag trodde - yes, detta fixar vi ...men min kloka viggo har snappat upp något i träningen och trodde sonika att det var Vä apport . Vi får träna vidare igen - Har anmält till en tävling till och hoppas jag kan hinna med ännu några fler . Dessvärre jobbar jag varannan helg och det är svårt och omöjligt att byta eller ta semester varje gång..

MIO tränar sej på nosdutt i hand, tasstarget och snart ska jag börja med att få honom att apportera föremål och lägga dem i min hand . Jag skulle såååå gärna vilja gå en valp/unghundkurs i jakt med honom meen det finns ingen just nu . Får se till våren om det dyker upp nåt lämpligt . Jag vet vilka jag helst vill gå för men det är inte säkert att de kommer ha nån kurs just nu. 
Vi planerar att ordna ett eget internat nästa vår och det ser jag verkligen fram emot .
Det var ju mitt å Siris årliga evenemang att åka på och jag saknar det verkligen !  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0