Ledig dag

Nu tror jag bestämt att hösten har kommit , dimman ligger tjock utanför här och klockan är snart halv 9.....mysigt :)
Förra veckan hann jag avsluta mitt "innan hösten projekt" som. var att (med pappas hjälp) köra undan allt renoveringsskräp som var tio släpkärror och trimmat av gräset där brädhögarna legat.
Det var mycket skönt att få det gjort för jag klarar inte av att se sånt "elände" varje gång man svängde upp på parkeringen . Renoveringen går framåt , det är dax att spackla majas rum och det blir förhoppningsvis gjort under nästa helg :)

Viggo och jag har varit till veterinären för en koll på hans ben. Jag har tyckt att han ibland rört sej annorlunda och vart stel så det var lika bra att boka ett besök och göra en koll på honom.
Jörgen klämde , kände ,böjde och tittade på honom och min oro var obefogad - han var i mycket gott skick . Lite stel här och där men inget som i dagsläget behövde åtgärd - LÄTTAD !!
Det vi fick veta var att tack vare att han är i sån fin fysik form och musklad samt att han redan äter glucosamin och Omega 3 så såg det så bra ut som det gjorde. Viggo blev 8 år i Mars och är ju faktiskt en senior ...men det kan bara inte tro när man ser denna levnadsglada hund !

Mio och jag har varit till skogen och gjort några promenadsök . Han är verkligen jättebra på att fånga upp vittring och tvärvänder för att hitta dummyn. Jag försöker vara noga med att berömma honom när han vänder upp mot mej , tystnar och vänder om han springer förbi och det brukar sluta med att han snabbt kommer in framför mej och vi klappar och pratar lite lugnt medans han har dummyn i munnen. En bra känsla :)
Just igår när vi var till skogen så hade några svampplockare varit där före oss så han hade fullt göra med att peka ut för mej vart de varit, som sagt var - näsa har han ;)

Nej , nu ska vi fånga dagen så jag önskar er en fortsatt trevlig dag !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0