Höststormar i november

Herregud vad det blåser ute ! Just nu tar jag mej några minuter i soffan , näsan rinner, ögonen är blanka och en lätt huvudvärk trots Panodil...Försöker tänka mej frisk för till helgen ska jag följa med på min första FASANJAKT, det ni ;)
Jag och Mios mormor Indy ska bösa runt och stöta upp lite fasaner . Det ska bli jättespännade eftersom det är första gången som jag kommer få se hur en riktig jakt går tillväga .
Åtekommer om detta :D

Mio och jag har börjat träna lite . Vi har fått tips på en bra vittringsövning som vi ska träna mer på . Den går ut på att man ska lära hunden fånga upp en vittring efter en gömd dummy och lära dem lita på sej själva och ligga kvar i området tills de hittar den. Men den viktigaste träning nu är ju följsamhet, stadga, inkallning och avlämning av dummy så det är det vi ska fokusera på under vintern nu så vi kan gå vidare till våren . Så på ett sätt önskar jag mej en snöfattig vinter .....

Viggo och jag har ingen tävling inbokad vilket också betyder att vi ligger lågt med lydnadsträning.
Jag har några kvällar klickertränat lite med honom - tänkte försöka få honom att stänga en skåpdörr på kommando . Han är ju glad bara han får göra nåt - vad det är det kvittar honom fullständigt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0