föreläsning

Igår var jag om föreläsning om ljud i träning . Den var intressant och jag fick en del att tänka på .
Det gick ut på att bara belöna rätt sorts beteenden och i det här fallet bryta så fort hunden lät och börja om på nytt . Tyst hund ger belöning = den får fortsätta jobba tills belöning kommer.
Att bryta hunden gjordes med ett "tokautande" lite som äsch , nu blev det fel, vi gör om istället !
Blir mer å mer sugen på att göra ett dyk in i klickervärlden och se vad den har att erbjuda .
En klickerklok hundtränarkompis jag har sa att det tar typ en hund att lära sej klicker på och kanske är det det som min nästa stjärna ska få pyssla med ?
Vem vet ; hundträningsvägarnas väg är outgrundlig ;)
Men nyfiken och öppen för ideer måste man vara för fullärd - det är då säkert att man aldrig kan bli !

Kommentarer
Postat av: Hille

så synd att jag inte kunde följa med, ville så gärna det. Du får dra allt i detalj nästa gång vi ses. Kram vännen

2011-02-03 @ 20:33:49
URL: http://my.opera.com/Hille84/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0