Siri

Nu har siri somnat in ..det gick 8 veckor från operation tills vi såg att tumörerna spridit sej vidare.
Vi hade 8 bra veckor , siri har hela tiden varit en mycket stark hund . Bara några timmar efter
en så stor operation så åt hon mat och somnade i sin korg här hemma . Det har varit 8 mycket bra veckor för oss som vi fyllt m promenader och mys i soffan . Under veckan som varit hade hon hostat vid några tillfällen och en del av mej förstod att det förmodligen händer nåt i henne . Hon har villigt följt med på promenader under veckan så det hann inte påverka henne mycket men på fredagen när hon hostade så kom det upp blodblandat slem - då åkte vi direkt !
Dagen innan var hon på en timmas promenad i skogen , hon åt mat och var som vanligt så det vände snabbt och det var precis det jag önskade att det skulle. Min stora fasa i det här var hur slutet skulle visa sej . Jag var livrädd för att det skulle bli nåt akut mitt i natten , att hon skulle få ont och dö här hemma på golvet eller att det skulle ske så små förändringar att det skulle bli svårt att ta beslutet . Jag är på ett sätt lättad över att det nu är över , det fanns ju inget vi kunde göra - för frisk
kunde hon inte bli och tumörerna skulle sprida sej , men ingen kunde såklart säga hur lång tid det skulle ta . Jag tycker att jag lärde mej hantera det på rätt sätt under de här veckorna : Jag kunde se
henne för den underbara hund hon var och vi hade som sagt var en bra tid . Men tanken fanns hela tiden där , varje dag ..minsta nysning eller annat så tittade jag ändå till lite extra på henne.
Jag är såklart ledsen då och då, konstigt vore det annars ...men jag är så glad över de år vi fick tillsammans det år åren vi fyllt med liv jag minns - alla kurser, internat , träningar vi varit på , alla gråa hår hon givit mej och alla goa skratt. Jag har många varma minnen jag kan plocka fram av henne och lika många dråpliga händelser - precis som ett hundliv ska vara !
<3  <3  <3 Sov nu gott lilla älskling röd. Vi saknar dej massor !  <3  <3  <3

Kommentarer
Postat av: Lotta

Sov Gott lilla Siri. Tänk vilken hopplös, underbar, galen o vild valp du var när du bodde kvar här hos oss. Du klättrade över allt som gick, kröp under minsta lilla hål, vet inte hur många gånger jag hämtade dig vid grannen här. Lika påhittig som du var, lika go var du i nästa stund. Sitta i knä o mysa mmmm tyckte du också om.

Har förstått att du blev en väluppfostrad fin dam senare, som kunde gå utan koppel, lätt att ha med sig överallt. Du kunde uppföra dig som fina flickor ska. Duktiga lilla Siri.

2011-02-13 @ 08:46:46
Postat av: Hille

Lilla vackra fröken röd, ja tyvärr var hennes resa slut här, men som vi prata om härom dagen och som du skriver i bloggen, så blev det ändå så ett bra slut, både för henne och dig. En fin och speciell vovve var hon allt och hon har lämnat en massa fina minnen som vi alla kan minnas tillbaka på henne med. Trots era duster fick du henne till att bi en mycket väluppfostrad och harmonisk dam, som njöt av livet.

2011-02-14 @ 11:44:51
URL: http://my.opera.com/Hille84/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0