Semester över ..

Nu är semestern över och jag jobbar igen . Har plockat bort några dagpass under resten av sommaren för att det ska fungera fram tills dagiset öppnar igen men jag jobbar alla mina helger och kvällar som vanligt . Tyckte de här tre veckorna försvann i ett nafs men nog hann vi med en hel del . Elias rum är snart färdigt , det ska bara fixas lite runt fönstren och några taklister , Majas rum är så gott som klart för att spacklas. Vi har varit till mora och orsa björnpark m goa vänner , haft en natt utan barn där jag å daniel lånade syster elins lgh i karlstad och åt mat med min allra goaste kusin och hennes sambo på en mysig restaurang , tränat och tävlat m Viggo , haft två valpträffar med några av mios syskon samt uppfödare, otaliga långa promenader i skogen, mys med barnen och lite bad . Det var väl fina veckor ??  =)

Igår var jag å några av mina klubbkamrater till munkfors och tränade . Viggo och jag gick bla igenom apporteringsdirigeringen där han på VÄ apport vände upp mot mittapporten flera ggr . Det blev stundtals riktigt knöligt och  Viggo kan låsa sej när det inte blir rätt ,men tillslut fick jag ut honom på rätt apport och med en MASSA beröm så blev han sitt glada säkra jag igen .

Vittringen gick jättebra , han nosade över pinnarna, var på väg att ta rätt , kollade av en gång till och tog rätt med sej in !

Rutan var klurig, den stod placerad i hörnet ut med ängskanten och första skicket såg inte viggo rutan . Detta ska vi ta med oss och fortsätta träna svårare rutor med varierande bakgrunder o likn.

Nej, nu måste jag göra ett ryck här hemma !

Ha en bra dag alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0