Tiden går..

Nu har jag snart varit hemma i tre veckor och det är slut på semester. Börjar jobba igen Fre,lör och sön. Det känns helt OK ! Det ska bli t.o.m lite roligt om jag ska erkänna det . Tycker mycket om mina arbetskamrater :)
Ska man summera semestern så har den innehållit en hel del . Renovering (såklart)Besök av bästis från norr med en övernattning i husvagn,Besök i mora m goa vänner och en em på Orsa björnpark,Ett barnledigt dygn med övernattning i karlstad och restaurangbesök med min allra goaste kusin och hennes sambo. Fika och diverse mysstunder med kompisar och deras barn lite här och där .Mängder m promenader i de djupaste skogar, En dags bad vid uddeholmsbadet - Där har vi den stora bristen här sommaren enligt mej - FÖR LITE SOL !
Men det kan man aldrig göra nåt åt så det är ingen ide att hänga läpp för det ;)

Hundarna ; Viggo är inte helt ren på sin ben så jag ska kontakta veterinären och se vad de kan hitta . Det är ingen markant hälta utan mer nån störning i rörelsemönstret. Efter en lite längre promenad så böjde jag hans ben och då markerade han på handled fram och knä bak . Nåt är inte riktigt som det ska så vi tar oss en tur till farbror doktorn.

Mio , ÅÅÅÅ vad jag redan älskar denna lilla hund . Så mjuk , följsam och fin han är att ha å göra med ..Vi har varit till skogen och tittat på stora duktiga hundar som jobbat och jag ser verkligen fram mot att återigen ta del i detta . De använde apportkastare vid ett par tillfällen och då gömde jag godisar till Mio så han skulle ha nåt att göra medans det small - allt han gjorde var att titta upp för att sen fortsätta leta efter godiset . Jag gjorde ett litet promenadsök till honom och han är jätteduktig på att använda sin näsa . Han började vinda redan uppe på vägen när vi  skulle gå till stigen :) Han har också fått vara ensam hemma med Viggo vid några tillfällen och det har gått bra . Han ser lite nyvaken ut när vi kommer hem igen . Det är nog en av de allra viktigaste sakerna för mej - Att få en hund som är trygg ensam . Siri var inte det och herregud vad slitsamt det var innan vi fick någorlunda ordning på det ...

Idag väntas det ännu en rolig dag . MIOs kullbror MUSTO från Borlänge samt Marie-Louise och MÅLLI och några till kommer till oss så vi ska ha en eftermiddag i skogen !
Återkommer m rapport om detta senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0