Hänt sen sist

Del 2 ;
Jo, bloggandet har legat nere ganska länge och nu försöker jag komma ikapp..
Vi har också hunnit göra två starter i LKL elit iår . Första tävlingen bröt jag när Viggo inte hittade till rutan . Jag bröt för att jag inte var i skick att orka hjälpa viggo att slutföra tävlingen på rätt sätt utomtävlan. Jag hade dragits med veckovisa allergier så jag var helt slut på energi och motivation och tyckte det var bättre att ta en kopp kaffe på verandan än att riskera påverka honom negativt i en tävling som ändå inte kunde leda till ett 1a pris . Så är det ibland !
Viggo har de senaste tävlingarna lagt sej ner på sittande i grupp och det hela började med att han några tävlingar hamnade brevis hundar som la sej ner och han följde efter , nu är det han som lägger sej först....så där håller vi på att träna och jag hoppas han snart fattar vinken att sitta stilla lönar sej ordentligt!
Vi tävlade igår på vår hemmaklubb . Även här la han sej ner efter 1,40 ... Han satt innan dess så stadigt och fint så att vi skulle fått en 9a enl domaren..så vi är inte där riktigt än, men väl där så kan vi hämta hem en heldel poäng till ! Tävlingen fortlöpte med blandade resultat 9,5 på rutan (Jättebra!!! ) Ink m ställ och lägg 6,5 (det kan han bättre ngt sent stå och DK på ligg)
Vittringen 0ade vi helt eftersom han lyfte på en pinne innan han tog rätt men för mej var det en 10 för att han i slutändan valde rätt pinne och kom in med så jag tokbelönade honom för detta!!!!!!!!!!!
Vilket resultarade i att fjärren så hade jag så stark dragning mot mej att han flyttade sej framåt mot mej betyg 6,5 ....  Var nöjd med vår insats och hade en glad känsla genom hela tävlingen !
Nu ska vi fortsätta träna och försöka hitta några fler tävlingar att anmäla oss till .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0