Det stora i det lilla..

Läste en blogg jag följer och häromdagen hade denna mycket kloka kvinna skrivit några rader om att ta sej tid att njuta av de små, små sakerna som finns runtomkring oss . Hur lätt är det inte att vi uppslukas av jobb, tidspress, dåligt samvete ...hela tiden en strävan efter att hinna mer, göra annat , göra bättre osv osv ..
Med denna tanke om att "vara i nuet " så skulle jag ta en promenad hem från stan .... och vet ni ; det var svårt ?? hur ofta är vi i " nuet" utan att tänka på kvällsmaten som ska fixas , morgondagens arbete, räkningar som ska betalas och allt möjligt annat ?
Promenaden tog knappt en timma och flera ggr seglade tankarna iväg på annat än att uppskatta asfalten som tinat fram , kvällssolen och viggo som nöjt strosade fram genom stans alla lukter ..

Nu har jag "lätt" för att hamna i balans igen så får jag bara komma ut på nån tur i skogen eller liknande så väger vågskålen rätt igen och jag får energin tillbaka .
Fram mot vår/sommaren nu har så har jag lite roliga saker på gång som jag ser fram emot,
bla så ska vi ha en "valp"träff med våra 8 åringar och det vet jag redan nu kommer bli en härlig dag !


Kommentarer
Postat av: Lotta Ö

Ja, det ska bli roligt med valpträffen. Tiden är klar 3 april 12-15. Plats meddelas när jag vet hur vägar ser ut. Kram

2011-03-23 @ 11:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0