det där vanliga

Har under några veckor tagit en liten hundträningspaus och ägnat mej åt många,långa,krokiga,branta,regniga,grusvägs ,lååånga,djupaste skogen promenader och det har varit skönt för oss alla ! Efter sista tävlingen så gick luften ur mej lite och det var bättre att ta en paus än att traggla vidare när motivationen inte är på topp . VI KAN men vi får inte till det på tävling och jag inser att vi måste bygga ett tävlingspussel och börja tänka annorlunda när vi tränar..
momenten var för sej är helt OK och vi får finfina betyg på flera av dem i skarpt läge men som sagt de måste fogas samman i ett pussel för att sitta säkert på en å samma tävling .
Men oavsett att vi inte har ett 1a pris i elitlydnaden än så är han mitt 1apris varje dag . Han är en sån glad,lekfull kille med ett stort och varmt hjärta som bara en rufsig,morgontrött 8,5 årig goldenkille kan ha . Som sagt mitt 1a pris varje dag , varje dag <3 <3 <3

Mio och jag hittar på lite olika saker då och då. Vi har varit med vår klubbs sökgrupp på träning vid ett tillfälle . Mio fick gå på olika underlagg , stå på sandlådor, gå in i en mörk container, kliva över saker och göra en liten nybörjar övning med figurant . Vi har inga som helst ambitioner att träna sök men som miljöträning är det oslagbart :) Jag kanske ska säga att Mio också sköter sej exemplariskt och balanserat. Han flippar inte ur - går inte upp i varv - kan koncentrera sej och litar på att jag finns i andra änden av kopplet. DUKTIG !!
Vi har också gått på stan vid några tillfällen , tittat på bilar,mopeder,lastbilar,folk, hundar och allt sånt . Samma där, nyfiket och med lång hals inspekterade han änderna som blev matade , går (relativt- för sin ålder) bra i koppel , kan sitt/stanna m lite störning och tycker det hela är ganska spännande . Ibland glömmer jag att han eg faktiskt bara är en valp än - så väl har han funnit sej tillrätta i vår familj redan <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0